9 September 2013
9 September 2013,
 0

La Reempresa, un nou model d’emprenedoria
El proper dimarts 10 de setembre a les 12 hores, l’Institut Municipal de Promoció de l’Ocupació de l’Ajuntament de Badalona signarà un Conveni de col·laboració amb la CECOT i l’Àrea de Desenvolupament Econòmic i Ocupació de la Diputació de Barcelona, amb l’objectiu de desenvolupar la reempresa i la reemprenedoria a la ciutat de Badalona.

vista del Hall Mediterrània

vista del Hall Mediterrània

En l’acte de signatura hi participaran l’Alcalde de Badalona, Il·lm. Sr. Xavier García Albiol, l’Il·lm. Sr. Ferran Civil, vicepresident primer i president delegat de l’Àrea de Desenvolupament Econòmic Local de la Diputació de Barcelona  i el Sr. Antoni Abad, president de la patronal Cecot i del Centre de Reempresa de Catalunya.

El Centre de Reempresa de Catalunya té com a objectiu principal posar en marxa un nou model d’emprenedoria per enfortir i dinamitzar el teixit empresarial català. Aquest nou model facilita el contacte entre empreses, emprenedors i empresaris i permet la cessió de l’èxit empresarial a Catalunya a través de la compra-venda de negocis.

Tant important com fomentar la creació d’empreses ho és afavorir la continuïtat i creixement de les empreses ja existents. És per això que des de l’IMPO es reforçarà la tasca de suport a empreses ja constituïdes, amb l’orientació i el suport en el seu procés de cessió de l’activitat, quan les seves circumstàncies ho requereixin.

La Reempresa es defineix com la compra o lloguer dels actius i fons de comerç d’una empresa per part d’una o més persones amb l’objectiu de continuar amb el negoci original i fer-lo créixer evitant realitzar els llargs tràmits de crear una empresa nova.

Així entenem Reempresa com el mecanisme professional pel qual un o més reemprenedors accedeixen a la propietat d’una empresa d’altre, en funcionament, per a fer-la créixer, sense haver de passar per la fase de crear-la

En aquest sentit, la Cecot ha impulsat la implantació del Centre de Reempresa de Catalunya que té per objectiu la creació d’un mercat que posa en contacte a tots aquells agents titulars d’una activitat empresarial que no volen continuar (les persones cedents) amb tots aquells agents que prefereixen donar continuïtat a una activitat empresarial existent a crear-ne una de nova (les persones reemprenedores).

Reempresa vol així evitar la desaparició d’un gran nombre d’empreses que no troben la manera de donar continuïtat a la seva activitat. Per aconseguir aquesta fita s’ofereix a cedents i reemprenedors una guia física per a la reempresa on s’estableix un pla de ruta que revaloritzarà el procés de cessió, afavorint així la creació d’un estàndard que serveixi de referent per a tot tipus de cessions empresarials.

Lloc: Badalona Centre Internacional de Negocis (BCIN) Carrer Marcus Porcius, 1. Pol·lígon Industrial les Guixeres. Badalona.

PROGRAMA

 
11.45 h. Acreditacions
12.00 h. Benvinguda a càrrec de Xavier García Albiol, alcalde de l’Ajuntament de Badalona
12.10 h. Intervenció d’Antoni Abad, president de la Cecot i del Centre de Reempresa de Catalunya, sobre la finalitat del programa Reempresa i els resultats obtinguts en aquests anys de funcionament. Aposta pel creixement del servei a través de l’acord amb la Diputació de Barcelona i els ajuntaments de la província.
12.15 h. Presentació dels serveis del Centre de Reempresa de Catalunya i descripció de la col·laboració establerta amb l’Ajuntament de Badalona, a càrrec d’Albert Colomer, director del Centre de Reempresa de Catalunya.
12.35 h. Intervenció de Ferran Civil, vicepresident primer i president delegat de l’Àrea de Desenvolupament Econòmic Local de la Diputació de Barcelona.Presentació de l’acord de col·laboració ja signat i l’objectiu de la Diputació de Barcelona en donar suport a la difusió de Reempresa als municipis de la província.
12.45 h. Torn de preguntes moderat per Rosa Bertran, Regidora de Promoció Econòmica, Comerç, Consum i Turisme de l’Ajuntament de Badalona, i cloenda.
13.00 h. Fi de l’acte

reempresacecotajuntament  diputacio     IMPO

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *